Marele avantaj al "link-urilor plătite" cu Google Ads (anterior s-a numit Google AdWords) este că plătiţi pentru publicitate numai atunci când se face click pe anunţul dumneavoastră! Configurarea unui cont Google Ads este rapidă şi simplă: trebuie să introduceţi câţiva termeni de cautare importanţi, să le ataşaţi un anunţ şi... totul este gata!
Deziluzia urmează de obicei rapid: dacă nu activaţi pe o nișă restrânsă, fiind în concurență cu multe alte site-uri web, fiecare click pe anunţul dumneavoastră costă adesea mulţi bani. Până când unul dintre vizitatorii site-ului cumpără în cele din urmă produsul dumneavoastră sau întreabă despre serviciile companiei, bugetul aproape ca s-a epuizat.
De accea este necesară gestionarea eficientă a campaniei Google AdWords şi a bugetelor aferente. Pe piaţa românească foarte multe click-uri sunt efectuate de concurenţii direcţi. Desi Google afirmă ca "totul este sub control", tool-urile noastre ne avertizează când acelasi "client" ne click-uieşte zilnic. "Client" = concurent.
Google Ads eficient
Pe lângă alegerea unor cuvinte definitorii pentru domeniul dumneavoastră de activitate, trebuie efectuate şi anumite setari precum: costul pe click, aria de distribuţie a anunţurilor, vârsta, tipologia posibilului client etc. Vă prezentăm mai jos câteva elemente de bază.
Cuvintele cheie
Cuvintele cheie şi tipul de afişare sunt primul lucru ce trebuie ales când vorbim de promovarea plătită. Sumele licitate pot fi schimbate în funcţie de dimanică.
Monitorizare continuă
În permanenţă trebuie monitorizate rezultatele obţinute. Trebuie gestionate atât numarul de click-uri cât şi restul datelor furnizate. În funcţie de evoluţia accesărilor putem modifica parametrii.
Anunturile atractive
Conceperea anunturilor atractive este deosebit de importanta. Afisarea unui anunt nerelevant nu va atrage potentialul client.
Blocare ip-uri concurente
Foarte multe click-uri sunt efectuate de către concurenţii direcţi. Desi Google afirmă că poate detecta astfel de fraude, noi le monitorizăm manual, cu ajutorul unor programe speciale.
Detalii suplimentare
Majoritatea conturilor Google AdWords / Google Ads trebuie atent monitorizate. O setare greşită vă poate face sa pierdeţi bani, fără a avea rezultatele scontate.